Automatyzacja pracy lekarzy, czyli turniej analityczny dla studentów
SAS Institute to amerykańska firma IT z oddziałem w Polsce, która jest światowym liderem w zakresie analityki i AI. Z rozwiązań firmy korzysta blisko 80 000 firm i instytucji na całym świecie, w tym 90 przedsiębiorstw z pierwszej setki listy Fortune Global 500. SAS Institute aktywnie współpracuje m.in. z sektorem akademickim. Oprogramowanie SAS jest wykorzystywane zarówno w dydaktyce, jak i projektach badawczych.
Jednym z rozwiązań oferowanych przez SAS Institute jest SAS Viya – platforma narzędzi informatycznych, która umożliwia wykonywanie szerokiego zakresu zadań związanych z modelowaniem analitycznym. Ten produkt cieszy się popularnością w środowisku akademickim. Jednym ze sposobów na zaprezentowanie studentom i wykładowcom jego potencjału jest SAS Data Science Hackathon. To turniej dla studentów, którego celem jest stworzenie innowacyjnego projektu analitycznego z wykorzystaniem dowolnych technik machine learning, deep learning czy text analytics.
W marcu 2021 roku celem hackathonu było wypracowanie rozwiązania dla Narodowego Instytutu Onkologii, które pozwoliłoby zautomatyzować złożony proces przetwarzania notatek lekarskich. Naszym zadaniem była rekrutacja studentów z całej Polski.
Do udziału w turnieju pozyskaliśmy ponad 120 chętnych z 19 uczelni reprezentujących 9 regionów Polski. Osiągnęliśmy dwukrotnie wyższą liczbę nadesłanych zgłoszeń, niż zakładał Klient. Co więcej, skuteczność przeprowadzonej akcji profrekwencyjnej wyróżniła polski oddział firmy na tle zagranicznych oddziałów SAS Institute.
Informacje o wydarzeniu ukazały się na stronach wielu uczelni, wraz ze wzmiankami o produkcie firmy SAS Viya for Learners. Do turnieju pozyskaliśmy jako partnera jedną z najlepszych w Polsce uczelni biznesowych – Akademię Leona Koźmińskiego, a także największą organizację zrzeszającą studentów w Polsce – Parlament Studentów RP. Zainicjowaliśmy ponad 20 publikacji na stronach www i w kanałach społecznościowych szkół wyższych, a także publikacji w takich mediach jak np. „Rzeczpospolita” i „Nauka w Polsce PAP” z wypowiedziami ekspertów SAS Institute.
Jako specjalistyczna agencja PR dla firm R&D, które chcą dotrzeć do środowiska akademickiego, wiemy, jak poruszać się w strukturach uczelni.
Przykładowa publikacja na stronie uczelni:
https://ug.edu.pl/news/pl/798/pomoz-lekarzom-zaoszczedzic-czas-wez-udzial-w-analitycznym-turnieju-dla-studentow
Przykładowa publikacja z mediów:
https://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news%2C86956%2Calgorytm-pomoze-w-diagnozie-i-przewidzi-losy-pacjenta.html
Więcej o hackathonie:
https://www.sas.com/pl_pl/news/informacje-prasowe-pl/2021/sas-data-science-hackathon-turniej-analityczny-z-misja.html