Europejski Sondaż Społeczny – kampania informacyjna
Przedmiot działań komunikacyjnych:
Instytut Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk zgłosił się do nas, aby nagłośnić wyniki Europejskiego Sondażu Społecznego. Badanie należy do największych w Europie projektów z zakresu nauk społecznych. Jego rolą jest obserwowanie postaw ludzi w poszczególnych krajach wobec kluczowych problemów. ESS funkcjonuje w 32 państwach Europy, a IFIS PAN odpowiada za jego realizację w Polsce. Co ważne, ESS jest częścią Polskiej Mapy Infrastruktury Badawczej.
Cel działań komunikacyjnych pro science:
Budowanie widoczności wyników Europejskiego Sondażu Społecznego w mediach zasięgowych i opiniotwórczych, a także wśród organizacji parasolowych i liderów opinii.
Działania po stronie pro science:
Naszym zadaniem było strategiczne zaplanowanie kampanii informacyjnej, aby maksymalnie wykorzystać potencjał wyników sondażu. W tym celu, po konsultacjach z klientem, wyselekcjonowaliśmy 4 główne wątki tematyczne, które pozwoliły nam na wdrożenie kolejnych działań.
Od podstaw utworzyliśmy profile dla Europejskiego Sondażu Społecznego na Facebooku i Linkedinie oraz odpowiadaliśmy za bieżącą komunikację w tych kanałach – zarówno pod kątem treści postów, jak i realizacji grafik. Przygotowaliśmy trzy rzetelne i merytoryczne komunikaty prasowe oraz dwie profesjonalne setki audio z ekspertami. Do naszych zadań należało zainteresowanie dziennikarzy wynikami badania oraz ich zachęcenie do uczestnictwa w konferencji prezentującej wyniki. Byliśmy również do dyspozycji klienta w trakcie wydarzenia, aby koordynować działania dziennikarzy na miejscu.
Efekty działań pro science:
W wyniku podjętych działań komunikacyjnych łącznie zainicjowaliśmy ponad 300 publikacji, z czego do najważniejszych można zaliczyć: TVN24, Newsweek, Wprost, Polityka, Gazeta Wyborcza, Rp.pl, RMF FM, Radio ZET, Radio TOK FM, Onet.pl, Interia.pl, Gazeta.pl, Natemat.pl oraz PAP. Dzięki naszym działaniom z zespołem ESS kontaktowały się także firmy konsultingowe z propozycją nawiązania współpracy, a o wynikach badania dyskutowano również w Parlamencie Europejskim.
W referencjach dr Michał Kotnarowski tak opisał nasze działania:
(…) efekty, które przyniósł zespół 'pro science’ były powyżej tego, czego się spodziewaliśmy. Aktywność promocyjna została doceniona przez centralę Europejskiego Sondażu Społecznego, a aktywność w mediach społecznościowych zwróciła uwagę na nasze krajowe badania zagraniczne ośrodki
Opisana inicjatywa to jeden z przykładów projektu komunikacyjnego, które nasza firma realizuje dla instytutów i organizacji, które chcą budować widoczność wyników badań.
Komunikat prasowy:
proscience.pl/newsroom/informacjaprasowa
Przykładowe publikacje:
bigdata.wyborcza.pl/bigdata
rp.pl/spoleczenstwo
newsweek.pl/polska/spoleczenstwo
wiadomosci.onet.pl/kraj
wprost.pl/kraj
audycje.tokfm.pl/podcast