Nowy Jork: Focus on Polish Scientists
Pandemia przekierowała uwagę ludzi na całym świecie na naukowców. W 2020 roku wszyscy chcieli wiedzieć, kiedy będziemy mieli szczepionkę na koronawirusa. W tym wyścigu znaczącą rolę odegrali także polscy naukowcy. Instytut Kultury Polskiej w Nowym Jorku postanowił zaprezentować swoim odbiorcom sylwetki kilku z nich. A ponieważ naukowcy są źródłem wiedzy i praktycznych rozwiązań nie tylko w kontekście wirusa SARS-CoV-2, ale także leczenia nowotworów, zapobiegania zmianom klimatycznym, produkcji zdrowej żywności. W czerwcu i lipcu 2020 roku na Facebooku i Twitterze przedstawił kilkunastu polskich naukowców, którzy działają na światowym poziomie.
#focusonpolishscientist to dwumiesięczna kampania w mediach społecznościowych, którą zrealizowaliśmy na łamach kanałów społecznościowych Instytutu Kultury Polskiej w Nowym Jorku. Jej celem było zaprezentowanie 14 uzdolnionych polskich naukowców, którzy a/ pracują w USA, b/ pracowali w USA, c/ realizują projekty we współpracy z badaczami z USA.
Naukowców wybraliśmy wspólnie z Klientem oraz Fundacją na rzecz Nauki Polskiej. Odpowiadaliśmy za kontakty z nimi, przygotowanie postów na Twittera i Facebooka oraz oprawę wizualną przedsięwzięcia. Wśród prezentowanych naukowców znaleźli się prof. Krzysztof Pyrć — wirusolog z Uniwersytetu Jagiellońskiego, prof. Agnieszka Dobrzyń — biolożka z Instytutu Biologii Doświadczalnej im. Marcelego Nenckiego PAN, prof. Marcin Drąg — chemik z Politechniki Wrocławskiej, prof. Joanna Sułkowska — fizyczka i chemiczka z Centrum Nowych Technologii Uniwersytetu Warszawskiego czy prof. Aleksandra Przegalińska — filozofka z Akademii Leona Koźmińskiego.
Posty zyskały ponad 1000 lajków i ponad 400 szerów. Było to możliwe między innymi dzięki zaangażowaniu Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej i Fundacji na rzecz Nauki Polskiej oraz samych bohaterów kampanii, którzy udostępniali wpisy w swoich kanałach społecznościowych.
Jako agencja PR, która prowadzi projekty dla i z udziałem środowiska akademickiego mogliśmy zapewnić Klientowi wsparcie nie tylko w promocji całej akcji, ale przede wszystkim wyborze naukowców i kontakcie z nimi.
Zobacz przykładowe posty:
- facebook.com/PolishInstituteNY/photos/a.265331933566368/2686371554795715
- facebook.com/PolishInstituteNY/photos/a.265331933566368/2714488368650700
- facebook.com/PolishInstituteNY/photos/a.265331933566368/2740382316061305
Przeczytaj artykuł o akcji: