Postawy wobec nauki w Polsce i na świecie
3M to amerykański koncern chemiczny, którego motto brzmi „Science. Applied to life”. Badania naukowe stanowią DNA firmy, która powstała dzięki pracy naukowców i inżynierów. Ta firma dosłownie z nauki wyrosła, a każdy jej produkt jest dokonaniem prac R&D, dlatego już na pierwszym naszym spotkaniu okazało się, że bardzo do siebie pasujemy.
Dzięki zaufaniu ze strony przedstawicieli 3M mieliśmy możliwość przekonania klienta, aby w komunikacji korporacyjnej wyeksponował badanie State of Science Index. Firma realizuje je w kilkunastu krajach, w tym w Polsce, od 2018 roku. Choć w Polsce State of Science Index było przedsięwzięciem raczej nieznanym dziennikarzom i liderom opinii, którzy wypowiadają się publicznie na temat znaczenia nauki i edukacji, my je znaliśmy, a jednym z zawodowych marzeń naszej założycielki było to, aby móc na jego rzecz pracować.
Jedną z barier w budowaniu zasięgu badania State of Science Index było także to, że jego wyniki są prezentowane sumarycznie dla wszystkich krajów wyłącznie w języku angielskim na specjalnym landing page. Mimo atrakcyjnej, interaktywnej wersji strony WWW, przeglądanie i wyszukiwanie insightów okazało się niezwykle czasochłonne.
Na podstawie danych i materiałów o wynikach badania przygotowaliśmy linię narracji na rynek Polski. W ten sposób uzupełniliśmy globalny przekaz firmy 3M o lokalną perspektywę. Dla zwiększenia wartości merytorycznej przekazu wyniki dotyczące Polski zestawiliśmy z 5 wybranymi krajami – Niemcami, Wielką Brytanią, USA, Japonią i Chinami. Jako firma wyspecjalizowana w pracy dla środowiska akademickiego i z udziałem naukowców jesteśmy na bieżąco z przebiegiem dyskusji publicznej, więc pracując nad przekazami, wiedzieliśmy, jakie tematy są żywe, atrakcyjne, a które już wybrzmiały.
Na podstawie wyników badań opracowaliśmy kluczowe wnioski dotyczące oczekiwań wobec nauki, wpływu jej osiągnięć na zdrowie w dobie pandemii COVID-19, ochrony środowiska i systemu kształcenia przyszłych pokoleń. Zaprosiliśmy do współpracy naukowców, którzy podzielili się w mediach swoją perspektywą na temat wpływu działalności naukowej na jakość życia społeczeństwa.
W rezultacie współpracy w badanie State of Science Index wzmiankowano w mediach dziesiątki razy. Co więcej, dane komentowali uznani naukowcy, a na kanwie danych ukazała się publikacja w tygodniku „Polityka”. O badaniu mówiono także w takich mediach jak Polsat News, RMF FM, Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna czy Rzeczpospolita.
Rezultaty wspólnych działań zostały dostrzeżone i docenione przez zagraniczne spółki 3M, które zainspirowane doświadczeniami zespołu ds. komunikacji z Polski zaczęły szukać w swoich krajach podobnych, wyspecjalizowanych agencji PR do naszej.
Zadowolenie klienta przełożyło się na kolejne zlecenia, m.in. na prośbę 3M przygotowaliśmy merytoryczny koncept komunikacyjny, dla którego punktem wyjścia stały się nauka, edukacja i innowacje (Science Advocacy&Innovation).
Jako specjalistyczna agencja PR dla firm R&D, które chcą dotrzeć do środowiska akademickiego, wiemy, jak poruszać się w strukturach uczelni. Jesteśmy też na bieżąco pod względem merytorycznym. Dlatego zapewniamy partnerstwo i skuteczność w zakresie projektów komunikacyjnych dla firm, które zajmują się B+R.
Więcej o projekcie można przeczytać tu:
www.nauka3m.pl
Zobacz komunikaty prasowe na temat projektu:
https://proscience.pl/newsroom/technologiczna-sciezka-kariery-stala-sie-modna/
https://proscience.pl/newsroom/normalnosc-na-horyzoncie-ale-bez-nauki-do-niej-nie-doplyniemy-w-nauce-przyszlosc/