Jak wypromować projekt badawczy? (wideo)
Jeśli masz grant i chcesz, aby o Twoim projekcie dowiedzieli się wszyscy potencjalnie zainteresowani, nie czekaj na zakończenie prac. Już teraz stwórz plan działania. Podziel się wiedzą z badań. Tym bardziej, że Twój grantodawca tego od Ciebie oczekuje.
Pomyśl o tym, co chcesz osiągnąć. Możesz:
- zbudować rozpoznawalność
- zachęcić innych naukowców, żeby dołączyli do zespołu
- zrekrutować uczestników badania
- nawiązać kontakty z biznesem (komercjalizacja)
- dotrzeć do decydentów
- udostępnić wyniki badań praktykom
- a może masz zupełnie inny cel?
Określ grupę docelową:
- nie adresuj swojego przekazu „do wszystkich” – wtedy nie dotrzesz do nikogo
- ustal, jaki zasięg ma Twoje działanie – lokalny, regionalny, a może krajowy?
- zbuduj sieć partnerów, którzy pomogą Ci w dotarciu do właściwych osób
Zastanów się, jak zmierzysz skuteczność działań komunikacyjnych
- policzysz liczbę wejść na stronę WWW projektu?
- sprawdzisz liczbę informacji zwrotnych, np. e-maili?
- podsumujesz liczbę publikacji w prasie czy w internecie?
- przekujesz pomysł w praktykę – prototypy, licencje?
- otrzymasz zaproszenie do współpracy od ekspertów w Twojej dziedzinie?
Bądź widoczny
- przygotuj logotyp projektu
- stwórz stronę internetową
- przygotuj materiały tekstowe i wideo
- wysyłaj informacje prasowe do mediów
- spotkania z odbiorcami, tj. warsztaty, konferencje, pokazy, oprowadzanie, debaty
DZIEL SIĘ WIEDZĄ!
Podsumuj i oceń efekty
- zastanów się, czy udało się spełnić Twoje cele komunikacyjne?
- co mogłeś zrobić inaczej?
- czego się nauczyłeś i co będziesz mógł wykorzystać w przyszłości?
Potrzebujesz wsparcia w ramach promocji grantu naukowego? Skontaktuj się z nami!