16 kwietnia 2021

Jak wypromować projekt badawczy? (wideo)

Jeśli masz grant i chcesz, aby o Twoim projekcie dowiedzieli się wszyscy potencjalnie zainteresowani, nie czekaj na zakończenie prac. Już teraz stwórz plan działania. Podziel się wiedzą z badań. Tym bardziej, że Twój grantodawca tego od Ciebie oczekuje.

Pomyśl o tym, co chcesz osiągnąć. Możesz:

  • zbudować rozpoznawalność
  • zachęcić innych naukowców, żeby dołączyli do zespołu
  • zrekrutować uczestników badania
  • nawiązać kontakty z biznesem (komercjalizacja)
  • dotrzeć do decydentów
  • udostępnić wyniki badań praktykom
  • a może masz zupełnie inny cel?

Określ grupę docelową:

  • nie adresuj swojego przekazu „do wszystkich” – wtedy nie dotrzesz do nikogo
  • ustal, jaki zasięg ma Twoje działanie – lokalny, regionalny, a może krajowy?
  • zbuduj sieć partnerów, którzy pomogą Ci w dotarciu do właściwych osób

Zastanów się, jak zmierzysz skuteczność działań komunikacyjnych

  • policzysz liczbę wejść na stronę WWW projektu?
  • sprawdzisz liczbę informacji zwrotnych, np. e-maili?
  • podsumujesz liczbę publikacji w prasie czy w internecie?
  • przekujesz pomysł w praktykę – prototypy, licencje?
  • otrzymasz zaproszenie do współpracy od ekspertów w Twojej dziedzinie?

Bądź widoczny

  • przygotuj logotyp projektu
  • stwórz stronę internetową
  • przygotuj materiały tekstowe i wideo
  • wysyłaj informacje prasowe do mediów
  • spotkania z odbiorcami, tj. warsztaty, konferencje, pokazy, oprowadzanie, debaty

DZIEL SIĘ WIEDZĄ!

Podsumuj i oceń efekty

  • zastanów się, czy udało się spełnić Twoje cele komunikacyjne?
  • co mogłeś zrobić inaczej?
  • czego się nauczyłeś i co będziesz mógł wykorzystać w przyszłości?

Potrzebujesz wsparcia w ramach promocji grantu naukowego? Skontaktuj się z nami!

Obróć stronę aby odblokowować.