INSIDE TRENDS – najważniejsza konferencja biznesowa w regionie CEE
18 i 19 października br. odbyła się Business Insider INSIDE TRENDS, międzynarodowa konferencja poświęcona trendom w trzech obszarach: FinTech, Business 4.0 i LifeScience. 80 mówców i prelegentów z całego świata oraz około 1400 uczestników wzięło udział w prelekcjach i warsztatach, podczas których dowiedzieliśmy się jak pod wpływem nowych technologii zmieni się bankowość, świat finansów, przemysł i życie człowieka. Wydarzenie odbyło się w Centrum Praskim Koneser w Warszawie. Organizatorem konferencji był Business Insider Polska.
W gronie ponad 80 speakerów znalazły się kluczowe osoby z branży, z takich dziedzin, jak: fintech, life science czy digital business. Oprócz wykładów i prezentacji, podczas INSIDE TRENDS, uczestnicy mogli wziąć udział w zamkniętych warsztatach i debatach z prelegentami. Wydarzenie odbywało się jednocześnie na trzech scenach. Pierwsza poświęcona była zagadnieniom z obszaru FinTech, druga – Life Science, a trzecia – Business 4.0.
Wśród uznanych autorytetów w swojej dzidzinie, na konferencji pojawił się m.in. Kevin Mitnick, najsłynniejszy haker świata, który swoją prezentacją, o zasadach bezpieczeństwa w firmach, otworzył drugi dzień INSIDE TRENDS. Natomiast dzień wcześniej, Lars Silberbauer w wystąpieniu „Building digital value brick by brick”, na przykładzie LEGO, opowiedział jak w ciągu kilku lat, marka dla której pracuje, stała się najpopularniejszym brandem na Youtube na świecie.
– To były dwa dni potężnej dawki wiedzy i kontaktów z ludźmi, którzy realnie wpływają na to, jak zmienia się świat. Mieliśmy do czynienia z tym, czego zawsze brakuje mi na wielu konferencjach tego typu, czyli praktyczna wiedza i przepis na sukces w biznesie. Na INSIDE TRENDS dostaliśmy jedno i drugie. Dodatkowo wszystko uzupełniły emocje i networking, dzięki którym wielu naszych uczestników zbudowało biznesowe relacje, które w wymierny sposób przełożą się na funkcjonowanie ich firm – mówi Łukasz Grass, redaktor naczelny Business Insider Polska.
– Nasi prelegenci nie teoretyzowali, tylko udowadniali na własnych przykładach, w jaki sposób przebiega rewolucja i ewolucja w wielu obszarach, m.in. bankowości i szeroko rozumianych finansach, transporcie, przemyśle. Hitem konferencji była scena LifeScience, na której udało nam się połączyć emocje z nauką. Od początku wiedziałem, że INSIDE TRENDS będzie jedną z największych imprez w regionie CEE, na której padnie wiele cennych stwierdzeń. W czasie jej trwania, zdałem sobie sprawę, że ilość i jakość informacji przekazana naszym gościom przez speakerów, sklasyfikowało tę konferencję jako najważniejsze biznesowe wydarzenie tej jesieni. Myślę, że większość firm oraz osób będących na INSIDE TRENDS podpisałoby się pod stwierdzeniem Micheli Magas, że zadaniem współczesnych firm nie jest przewidywanie przyszłości, ale jej tworzenie i wymyślanie – mówi naczelny Business Insider.
– Jesteśmy ogromnie dumni z tego, jaką popularnością cieszyła się nasza konferencja, mieliśmy ponad 1400 gości! I możemy już oficjalnie ogłosić: za rok odbędzie się druga edycja konfrenecji Inside Trends – mówi Martyna Majchrzak, Group Digital Publishing Manager Ringier Axel Springer Polska.
Na scenie Life Science wystąpiła m.in. Michela Magas, założycielka i dyrektor kreatywna Music Tech Fest, która udowodniła, że niepełnosprawność nie ogranicza ludzi, aby stać się specjalistą w jakiejś dziedzinie. Z kolei Jonathan Carrier, z firmy Aeromobil, w wystąpieniu „The Future Mobility” opowiedział o latających samochodach i o tym, jak ludzkość będzie mogła przemieszczać się w przyszłości. Anja Rubik, znana top modelka oraz aktywistka społeczna pokazała, że dzięki swojej popularności jest w stanie tworzyć wielkie rzeczy i edukować współczesną młodzież. Na scenie pojawiła się również Kristina Tsvetanova, założycielka BITLAB. Jej firma stworzyła pierwszy na świecie tablet dla osób niewidomych i niedowidzących.
Na scenie Business 4.0 uczestnicy wysłuchali m.in. debaty szefów fundacji Digital Switzerland, Digital Poland and Digital Serbia – Marca Waldera i Aleksandra Kuteli oraz Nebojšy Djurdjevica na temat wyścigu gospodarczego pomiędzy USA, Chinami i Europą. Toni Cheng z Alibaba Cloud DAH przedstawił wpływ Big Data i sztucznej inteligencji na rozwój platformy Alibaba. W sekcji Business 4.0 swoje wystąpienia mieli również Andreas Gall, szef innowacji Red Bull czy Felix Oberholzer-Gee z Harvard Business School.
Na scenie FinTech wystąpił m.in. Karol Sadaj, Country Manager Revolut na Polskę, który opowiedział, jak fintech wpływa na tradycyjny sektor bankowy. Z kolei Michał Protasiuk z Google przeanalizował procesy zakupowe w e-commerce, a Arkadiusz Wójcik z firmy Samsung przedstawił rolę otwartego ekosystemu w rozwiązaniach mobilnych w biznesie.
8 najważniejszych wniosków po konferencji Business Inider INSIDE TRENDS
- Liderzy, którzy chcą osiągnąć sukces powinni czerpać informacje i łączyć wiele branż jednocześnie. Do tego muszą mieć zaufanie do swojego zespołu. Jak stwierdził Mark Dekan, CEO Ringier Axel Springer Polska, bez tego ostatniego składnika nie można zbudować skutecznych relacji z pracownikami i otoczeniem.
- Social media nie są już dodatkiem do strategii marketingowej firmy. Poprzez wykorzystanie blockchain oraz BIG DATA, stają się jej kołem napędowym. Na tym, jak to podkreślił Lars Silberbauer, została zbudowana potęga LEGO w mediach społecznościowych.
- W dobie tak szybkiego postępu techniki nie można tylko patrzeć na zachodnie wzory (UK czy USA). Jednym z najszybciej rozwijających się rynków w dziedzinie IoT oraz AI są Chiny. W 2000 roku 95% największych firm mieściło się w USA i EU. W 2025 szacuje się, że rynek chiński będzie większy od USA i EU razem wziętych. Marc Walder, Aleksander Kutela oraz Nebojša Djurdjevic zaalarmowali, że jest konieczność włączenia Europy do wyścigu technologicznego, w którym póki co, zdecydowanie dominują Amerykanie i Chińczycy.
- Coraz więcej dziedzin m.in. finanse, medycyna korzysta z narzedzędzi AI. Diagnostyką zajmują się roboty i jak podkreślił Felix Oberholzer-Gee z Harvard Business School z każdym rokiem coraz więcej prac, wykonywanych wcześniej przez człowieka, wykonują maszyny. Nie oznacza to jednak utraty miejsc pracy, a tworzenie nowych dziedzinach.
- Fintechy całkowicie nie zastąpią tradycyjnych banków, jednak te ostatnie będą musiały zmienić sposób dotarcia do klienta i zacząć coraz mocniej współpracować z platformami finansowymi funkcjonującymi
- IV rewolucja przemysłowa stała się faktem. Oznacza to doświadczenie i wiedzę w jednej usłudze. Ten produkt tworzy IoT czy AI. IV rewolucja to reprezentacja przez cyfryzację (digital twin). Aleksander Poniewierski EY przekonuje, że aby zrozumieć czwartą rewolucję, należy dobrze interpretować motywację pokolenia Z. Odpowiedzieć na pytanie – co sprawia, że oni tworzą i działają?
- Jesteśmy narażeni na coraz więcej ataków ze strony cyberprzestępcó Bezpieczeństwo firmy powinno być jednym z priorytetów w zarządzaniu. Jednak, jak to ujął Kevin Mitnick, największym zagrożeniem nie jest technologia, ale ludzie w organizacji. Dlatego tak ważna jest odpowiednia polityka szkoleń w firmie.
- Współczesna medycyna, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii daje nadzieję ludziom, którzy do tej pory, przez swoje schorzenia, czy ograniczenia, nie byli w stanie normalnie funkcjonować. Już teraz powstają takie rzeczy, jak nanoroboty niszczące komórki rakowe, „unerwione” protezy, a ludzie sparaliżowani z powodu udaru mózgu znowu, po odpowiedniej stymulacji mózgu, mogą zacząć chodzić.
O konferencji Business Insider INSIDE TRENDS
Business Insider INSIDE TRENDS to wydarzenie, na którym omawiane są trendy na globalnym rynku. W czasie spotkania światowej klasy eksperci opowiedzieli, jak zmieni się współczesny świat finansów, mediów, nowych technologii, medycyny i zdrowia oraz czym będzie żył świat w kolejnych latach. INSIDE TRENDS to jedna z najważniejszych imprez dotyczących trendów w biznesie w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W konferencji Business Insider INSIDE TRENDS wzięło udział ponad 1400 osób ze świata biznesu, marketingu, nauki, mediów, którzy mieli szansę spotkać się w jednym miejscu i wymienić doświadczeniami.
Partner Główny: Alior Bank
Partner Sceny Life Science: Bayer; Partner Wspierający: Colliers International
Partner Sceny Fitech: Samsung
Partnerzy Sceny Business 4.0: Publicis Media i SAP; Partner Wspierający: PWC
Patroni honorowi: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Miasto Stołeczne Warszawa.
Partnerzy: Akademia Leona Koźmińskiego, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, IAB Polska, Izba Gospodarki Elektronicznej, MIT Enterprise Forum, LSE SU Polish Business Society, Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa, Digital Excellence, European Fintech Forum.
Patroni medialni: INNPoland.pl, Brief.pl, Warsaw Business Journal, Biotechnologia.pl, Harvard Business Review, Focus, Focus.pl, Nowy Przemysł, wnp.pl, rynekzdrowia.pl, portalspozywczy.pl, Wirtualnemedia.pl, Polish Market, THINKTANK Magazine, Eurologistics, iMagazine.
Tekst prezentuje projekt, który promujemy w ramach działań PR dla innowacji i prac B+R.