1 października 2020

Science PR zmienia się w pro science

Po 5 latach obecności na rynku, Science PR zmienia nazwę i rozszerza zakres swojej działalności. Firma aktywuje też swoją fundację. – Od teraz jesteśmy „pro science”, czyli instytucją otoczenia biznesu i nauki. Nadal naszym celem jest zwiększanie udziału naukowców w życiu społeczno-gospodarczym. I nadal zajmujemy się komunikacją – mówi Natalia Osica, założycielka firmy, socjolożka.

Jak tłumaczy, rozszerzenie profilu firmy jest naturalnym następstwem działań prowadzonych przez ostatnie lata.

– Przez 5 lat konsekwentnie realizowaliśmy projekty dla organizacji zajmujących się badaniami, nauką i innowacją. Mamy mocną specjalizację. Dziś zgłaszają się do nas firmy, którym – na różnych płaszczyznach działalności biznesowej, tj. HR, CSR, PR czy B+R – zależy na współpracy ze środowiskiem akademickim. Jesteśmy dla nich atrakcyjnym partnerem, bo znamy i rozumiemy sposób funkcjonowania instytucji naukowych i naukowców, a jednocześnie myślimy i działamy według standardów biznesowych – mówi Osica.

Równolegle do pro science będzie działać także fundacja. Jej celem ma być wzmacnianie naukowców w byciu „pro”.

– Czyli frontem do świata i z inicjatywą. Takich naukowców wspieramy już od kilku lat, bo widzimy, że polski system kształcenia naukowców nie zapewnia im narzędzi do nauki produktywności czy przedsiębiorczości. Stąd nazwa fundacji „science pro” – mówi Joanna Łazarewicz, senior manager w pro science, która będzie prezeską fundacji.

W ramach rebrandingu firma zmienia identyfikację wizualną, nazwę, stronę WWW i ofertę.

– Postawiliśmy na dużą zmianę, ale niewielką różnicę. Z Science PR przechodzimy na nazwę pro science. Zostajemy przy tej samej kolorystyce – mówi Osica.

Science PR weszło na rynek w czerwcu 2015 roku. To pierwsza w Polsce agencja PR wyspecjalizowana w pracy dla środowiska akademickiego. Od momentu powstania firma zrealizowała 150 projektów doradczych, komunikacyjnych i szkoleniowych dla 70 klientów – uczelni, instytutów naukowych, zespołów badawczych, firm założonych przez naukowców, organizacji pozarządowych i publicznych działających na rzecz rozwoju polskiej nauki. W portfolio agencji są tacy klienci, jak: Akademia Leona Koźmińskiego, Instytut Kultury Polskiej w Nowym Jorku, Polska Akademia Nauk, Fundacja na Rzecz Nauki Polskiej, Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet Łódzki, Instytut Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego PAN, Centrum Fizyki Teoretycznej PAN, Instytut Technologii Materiałów Elektronicznych, Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE, Ośrodek Przetwarzania Informacji – PIB, NapiFeryn BioTech, Black Pearls VC czy SAS Institute Polska.

Firma powstała z pasji jej założycielki. Natalia Osica przez kilka lat (2009-2012) stała na czele biura prasowego SWPS, które zbudowała w strukturach uczelni. Za projekt Centrum Prasowego SWPS zdobyła dla uczelni Złotego Spinacza (w kategorii PR korporacyjny) oraz nagrodę Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich (w kategorii najlepszy projekt promujący naukę). W 2011 roku jako pierwszy rzecznik polskiej instytucji naukowej otrzymała tytuł Popularyzatora Nauki od redakcji Nauka w Polsce PAP. W latach 2012-2014 pełniła funkcję sekretarza, a potem prezes Polskiego Stowarzyszenia Dziennikarzy Naukowych „Naukowi.pl”. Więcej: www.sciencepr.pl i www.proscience.pl.

Obróć stronę aby odblokowować.